1.7.92 - Langs Helsingørmotorvejen Syd

static-map
  • Plannavn

    Langs Helsingørmotorvejen Syd

  • Plannummer

    1.7.92

  • Generel anvendelse

    Blandet bolig og erhverv

  • Fremtidig zonestatus

    Byzone

  • Maksimale etageareal, der må opføres

    25000 m2 beregnet ud fra området som helhed

  • Max. bygningshøjde (m)

    28

  • Anvendelse

    Videnserhverv (herunder kontor). Detailhandel: Butikker, der alene forhandler særlig pladskrævende varer: biler, både og campingvogne. Offentlige formål: Offentlig service og offentlig administration. Boliger. Konference- og hoteldrift. P-hus. Tekniske anlæg.

    Videnserhverv (herunder kontor): Mindre grundvandstruende virksomheder med ingen eller kun ubetydelige oplag af eller anvendelse af mobile forureningskomponeneter.

    Detailhandel: Butikker, der alene forhandler særlig pladskrævende varer: biler, både og campingvogne (ikke-trafikskabende butikker). Der må i forbindelse med butik kun indrettes lokaler til værksted og lignende, hvis disse formål har sekundær karakter.

    P-hus: Overdækket parkering eller parkering som del af en bebyggelse med anden anvendelse.

  • Områdets anvendelse

    Stationsnært kerneområde. Der skal generelt sikres varierede anvendelser i Tracéet, fx bolig/erhverv.

  • Bebyggelsens omfang

    Der må maksimalt etableres 25.000 m² etageareal bebyggelse. De 5.000 m² etageareal ud af det samlede omfang bebyggelse må kun anvendes til P-hus.

    Bruttoetagearealet til detailhandel for butikker, der alene forhandler særlig pladskrævende varer: biler, både og campingvogne. (ikke-trafikskabende butikker) må højst være 10.000 m².

    Der må højst være to butikker. Det maksimale bruttoetageareal til butiksformål for den enkelte butik fastsættes til 10.000 m². For hver enkelt butik må selve salgsarealet højst være 3.000 m².

    Bebyggelse udlægges med variation i højder og udformning. Bebyggelse skal opføres i mindst 2 etager. Dog må sekundære bygningspartier til bebyggelse eller sekundære bygninger fx cykelskure eller overdækninger opføres i mindre end 2 etager.

    Alle bygningshøjder er inklusiv evt. tekniketage/teknik på tag.
    Bebyggelse skal have høj arkitektonisk kvalitet samt integrere uderum og grønne rum mod de omgivende veje og stier. Bebyggelse skal være afbrudt af grønne rum.

    I den sydligste del af rammeområdet kan placeres en markant bebyggelse af høj arkitektonisk kvalitet, til markering af ankomsten til Kgs. Lyngby og Vidensbyen.

  • Opholdsarealer

    Der skal være særlig fokus på byrum og uderum, samt på beplantning og grønne rum, med integration af landskabskvaliteter og -principper.

    Der må kun etableres et minimalt udendørs oplag.

  • Miljø

    Ved planlægning af området skal der tages særlig hensyn til støj fra Helsingørmotorvejen og de omkringliggende veje. Der skal indtænkes støjdæmpning i forhold til bebyggelse og uderum.

  • Trafik

    Planlægning af området skal tænkes sammen med supercykelsti samt fremtidige trafikale anlæg til forbedring af trafikforholdene i forbindelse med byudviklingen.

    Indkørselsforhold fra Lundtoftegårdsvej til rammeområderne i Tracéet vil blive behandlet generelt i den fremtidige lokalplanlægning. Det kan vise sig hensigtsmæssigt at etablere få samlede indkørsler fra Lundtoftegårdsvej til flere ejendomme.

    De generelle parkeringsnormer kan fraviges i lokalplanlægningen efter en konkret vurdering af byggeriets parkeringsbehov.

  • Særlige bestemmelser

  • Specifik anvendelse

    Boligområde, Kontor- og serviceerhverv, Butikker med særligt pladskrævende varer, Publikumsorienterede serviceerhverv, Område til offentlige formål, Offentlig administration, Parkeringsanlæg

  • Status

    Vedtaget